Žena se sluchovým postižením byla vykázána z letadla i se svým asistenčním psem

Velmi ponižující zážitek má za sebou sluchově postižená Kanaďanka, která chtěla letos v září letět z Toronta do Edmontonu. Personál letadla patřícího letecké společnosti Porter Airlines ji totiž z letadla vykázal i s jejím asistenčním psem.

0

Asistenční pes příčinou konfliktu

Georgina Villeneuve přišla před několika lety o většinu sluchu v důsledku virové infekce, takže se při komunikaci spoléhá hlavně na odezírání. Zároveň se neobejde bez svého asistenčního psa, který ji upozorňuje na důležité zvuky. Když se svým psem nastoupila do letadla, které mělo letět do Edmontonu, dočkala se velmi nedůstojného zacházení nejen od letušky, ale i od cestujících. Letuška totiž Villeneuveové velmi nevybíravým způsobem přikázala, aby svého asistenčního psa dala pod sedadlo před ní. To je však v rozporu s pravidly jak letecké společnosti Porter Airlines, tak Kanadské dopravní agentury, protože pod sedadlem hrozí zranění zvířete a zároveň nemůže svému majiteli pomáhat. Jedna z cestujících jí vynadala, že jí pes spí na nohou. A aby toho nebylo málo, značně podrážděný cestující v řadě před ní, který se obával zdržení letu, jí řekl: „Prostě vezmi toho zatraceného psa a kopni ho pod sedadlo!

Georgina Villeneuve byla z letadla společnosti Porter Airlines vyvedena ven – ilustrační snímek (Foto: Pixabay.com)
Georgina Villeneuve se svou Maggie (Foto: Cbc.ca/Trevor Wilson)

 Ponížení

Georgina Villeneuve splnila všechny podmínky pro to, aby svého asistenčního psa na palubě mít mohla. Dokonce ukázala letušce pravidla týkající se přepravy asistenčních zvířat na webových stránkách samotné letecké společnosti. Nebylo to však nic platné. Pilot se už chystal ke vzletu, ale letadlo otočil a personál vyvedl Villeneuveovou i s jejím psem z letadla ven. Villeneuveová uvedla, že její vykázání z letadla pro ni bylo obrovským ponížením, které dodnes bolí. Řekla také, že když už byla z letadla venku, stalo se něco nečekaného. Manažer společnosti vytkl posádce, že porušila pravidla společnosti a Villeneuveové nabídl, že může letět stejným letem nebo pozdějším. Pro Villeneuveovou však bylo chování personálu zklamáním a zároveň měla strach z agresivního cestujícího, a tak obě nabídky odmítla a zarezervovala si let u jiné společnosti.

Georgina Villeneuve se od letecké společnosti dočkala jen těžko představitelného ponížení (Foto: Cbc.ca/Trevor Wilson)

Omluva

Letecká společnost Porter Airlines slíbila, že proškolí své zaměstnance ohledně toho, jak se chovat k handicapovaným cestujícím. Prezident společnosti se nakonec Villeneuveové omluvil osobně. Společnost jí také zpětně uhradila obě letenky a další výdaje. Společnost se také zavázala, že poskytne finanční dar organizaci, kterou Villeneuveová sama vybere. Villeneuveová nepřekvapivě vybrala organizaci pro sluchově postižené Canadian Hearing Society.

Maggie upozorňuje svou majitelku na důležité zvuky (Foto: Cbc.ca/Trevor Wilson)

Zdroj, foto: Cbc.ca, Ici.radio-canada.ca, Msn.com, Pixabay.com
Editor: Klára Šámalová

Back to top button