Specifická opatření v TESCO
Vlivem globálních inkluzivních trendů se mění služby v různých sektorech. Jednotlivé služby se stávají čím dál dostupnější pro široké spektrum lidí, neboť společnost není složena pouze ze zdravých občanů. Inkluzivní trendy můžeme poslední dobou vnímat v konzumní sféře, např. v módním průmyslu, který často pracuje s modelkami, které mají různé míry a vzhled. Zajištění rovného přístupu pro všechny zákazníky, včetně těch s různými typy zdravotního postižení, můžeme sledovat také v obchodních společnostech. TESCO je známé svou dlouhodobou aktivitou ve zkvalitňování služeb pro všechny zákazníky. Nově na Slovensku se v TESCO začaly zavádět tzv. klidné hodinky a pro neslyšící zákazníky se vytvořila služba online tlumočník.

Klidná hodinka
Pro starší osoby nebo osoby se specifickými potřebami zavedlo slovenské TESCO tzv. klidné hodinky. Jsou vhodné také pro osoby s autismem, které vyžadují klidné prostředí při nakupování. Klidná hodinka probíhá v čase mezi 12.00 – 13.00 hod ve všech supermarketech a hypermarketech TESCO. A jaké konkrétní opatření TESCO v rámci klidné hodinky aplikuje? Vypnou se rádiová zařízení, čili dojde k eliminaci hlasitých reklam a hudebních vstupů a taky se ztiší pokladní skenery, které jsou za normálních okolností velmi hlučné. Dále se ztlumí základní osvětlení, čímž se vytvoří přívětivější atmosféra v obchodě. Omezí se také použití vozíků.

Online tlumočník
V reakci na potřebu větší dostupnosti informací pro osoby se sluchovým postižením zavádí TESCO na Slovensku službu Online tlumočník, který umožní komunikaci mezi neslyšícím zákazníkem a personálem obchodu. Tato služba je dostupná od 7. dubna 2025 v mobilní aplikaci TESCO a umožňuje tlumočení v reálném čase pomocí videohovoru. Služba Online tlumočník je k dispozici pro zákazníky TESCO od pondělí – pátek v časovém rozmezí 8.00 – 16.00 hod.

Zdroj, foto: Corporate.tesco.sk
Editor: Kristýna Mariáková