Neslyšící žák v integraci
Čím dál víc dětí se sluchovým postižením se vzdělává formou integrace. Integrace je výzvou pro všechny účastníky vzdělávacího procesu. Ne každá škola je na integraci neslyšícího žáka ihned připravena. Je to dlouhodobý proces vyžadující spolupráci všech. Aby integrace byla úspěšná, musí se splnit mnoho kritérií, přičemž jedním z nich je seznámení s problematikou sluchového postižení. Toto seznámení by mělo proběhnout uvnitř třídy a mělo by být srozumitelné dané věkové kategorii žáků. Pro více informací o integraci žáků se sluchovým postižením doporučujeme starší článek od Dětský sluch.
Edukační program s Tamtam
Zrovna takový program týkající se vhledu do problematiky sluchového postižení poskytla žákům Pohodová škola z Ostravy-Výškovice. Do 6. třídy nově nastoupil neslyšící žák Kristián, který kompenzuje sluchovou ztrátu sluchátky. Ve spolupráci Kristiánovou maminkou a s ostravskou pobočkou Centra pro dětský sluch Tamtam, o.p.s. realizovali edukační program, který pomohl odpovědět na zapeklité otázky: Jak komunikovat s Kristiánem tak, aby to bylo pro obě strany komfortní? a Jaké to je vnímat svět bez sluchu? Nechyběla ani ukázka českého znakového jazyka. Jiný den pracovnice z Tamtamu představila téma v podobě divadelního představení.
O škole Pohodová škola
Pohodová škola se nachází v Ostravě-Výškovicích a funguje od roku 1993. Jedná se o školu, která poskytuje vzdělávání žákům se specifickými poruchami učení a chování (SPU a ADHD). Nabízí individuální přístup a výuku se sníženým počtem žákům (max. 12 dětí).
Zdroj, foto: Pohodovaskola.eu, iDetskysluch.cz, Facebook.com – Pohodová škola, Pixabay.com
Editor: Kristýna Mariáková