ASOS
Jedná se o online britský obchod, který prodává módu a kosmetiku od více než 850 značek. Společnost ASOS funguje na světovém trhu od roku 2000 a je vzhledem k online formě obchodu dostupná zákazníkům z celého světa. ASOS sleduje trendy, zakládá na spolupráci s influencery při tvorbě kampaní a navzdory kritice o slabém plnění etických standardů se snaží být lepší značkou, rozvíjet etickou transparentnost, zlepšovat pracovní podmínky zaměstnanců a prodávat udržitelné produkty.
Inkluzivní pojetí módní značky
ASOS narozdíl od mnohých módních značek dlouhodobě podporuje lidskou rozmanitost, a tak při sledování jejich webových stránek snadno získáte dojem, že modelové jsou jako vy. Říká se tomu kultura inkluzivity. Modelové na ASOS mají různé postavy, různou tvář, barvu kůže, výšku, hmotnost apod. Módní společnost ASOS usiluje o to, aby jejich sortiment byl přístupný každému, nedrží se nelogických standardů krásy, dokonce prodává oblečení vhodné pro obézní, těhotné ženy a pro zákazníky s handicapem. Myslí na zákazníky také v technologické oblasti, tzn. aplikace a webové stránky ASOS jsou platformou přístupnou osobám s handicapem (čtečka obrazovky, kontrastní funkce, dynamická velikost textu atp.)
Neslyšící model na ušní doplňky
Natasha Ghouri je profesionální modelkou navzdory svému sluchovému postižení. ASOS ji zařadil do své kampaně na prezentaci ušních doplňků. Natasha Ghouri společně se svým kochleárním implantátem prezentovala náušnice a s touto kampaní ASOS získal mnoho kladných veřejných reakcí. Pro naprostou většinu komentujících byla modelka s kompenzační pomůckou na sluch totální novinkou. Pro společnost není stále normální, aby neslyšící byli takovým způsobem vidět. Neslyšící komunita ocenila ASOS za to, že do své kampaně zapojil člena své komunity. Reklama rozpoutala také diskuze o tom, zda-li modelka vlastní digitální sluchadlo či kochleární implantát. O to větší překvapení bylo, když se ze strany samotné modelky Natashy Ghouri potvrdilo, že se jedná o kochleární implantát.
Odkaz na náušnice s neslyšící modelkou naleznete zde.
„Když my neslyšící a nedoslýchaví vidíme další neslyšící a nedoslýchavé lidi v hlavním proudu, cítíme, že jsme viditelní. Taková reprezentace oslavuje naše “rozdíly”, které pomáhají ostatním lidem si uvědomit, že nejsme tak odlišní.”
Howard A. Rosenblum, generální ředitel Národní asociace neslyšících
Natasha Ghouri
Natasha Ghouri je neslyšící žena, která svůj sluch kompenzuje kochleárním implantátem. V modelingu ponechává kochleární implantát jako součást své osobnosti, a tak díky ní můžete vidět modelingové kampaně, které boří tabu ohledně sluchového postižení. Kromě modelingu se profesně věnuje také tancování. Ukázky jejího tanečního umění naleznete na osobním Instagramu modelky, kde občasně sdílí videoklipy svých tanců. Podívejte se např. na toto video.
Instagram neslyšící modelky Natashi Ghouri: https://www.instagram.com/tashaghouri/
Zdroje, foto: Bbc.com, Today.com, Glamourmagazine.co.uk, Dailymail.co.uk, Instagram.com, Cariki.co.uk, Asosplc.com, Asos.com, Refinery29.com, Intheknow.com
Editor: Kristýna Mariáková